Is het mogenlijk om via de pc een getallenreeks op te lossen?

Is het mogelijk door middel van van een site of een programma een getallen reeks laten oplossen.

Dus als je 2-4-6 hebt dat de computer ziet het is 8 en daarna 10

Zo ja hoe heet dat programma

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
46.1K

Het beste antwoord

Soms lukt dat met WolframAlpha.

Als een tenminste 4 getallen invoert, gescheiden met een komma, en daar dan , ... achter zet zal de site proberen de reeks aan te vullen

http://www.wolframalpha.com/input/?i=2%2C+4%2C+6%2C8%2C+...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw reeks 1-01-100-0001 kan u herleiden tot een binaire reeks zijnde 1, 1, 4 en 1.

Andere antwoorden (1)

Dit is zeer gemakkelijk te verwezelijken met Excel.
U vult 3 cellen met uw getallen reeks.
Dan selecteert u die 3 cellen en gaat nu met uw cursor rechts onderaan op die selectie staan tot u een kruisje (+) zie staan en dan trekt u de lijst door zover u wilt.

U kan dit met om het even welke serie getallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, Excel kan alleen de heel erg basic dingen. Het beste wat je kunt doen is analyseren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2-5-11-23-47-95-191-383-767
a(n) = (3*2^(n)-2)/2
WimNobel
11 jaar geleden
1-01-100-0001 is geen getallenreeks. Bij getallen kunnen voorloopnullen genegeerd worden. Niettemin zou er een computerprogramma kunnen bestaan dat deze reeks van groepjes symbolen zou kunnen oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1-01-100-0001 is wel degelijk een getallenreeks...